mashin

10 مزیت فرآیند قالبگیری تزریقی نسبت به سایر روشهای تولید قطعات پلاستیک

اگر اطلاعات چندان گسترده ای از صنعت پلیمر و محصولات پلاستیک نداشته باشید، می دانید که یکی از محبوب ترین روش ها برای تولید انبوه محصولات، مصنوعات و قطعاتت پلاستیک استفاده از ماشین آلات و قالبهای تزریق پلاستیک است. در ادامه 10 مزیت فرآیند قالبگیری تزریقی نسبت به سایر روشهای تولید قطعات پلاستیک را بر شمرده ایم. اما پیش از آن بهترست، روند کلی کار در این فرآیند را بشناسید.

روش کلی کار در این فناوری به این شکل است که یک مخزن تغذیه، مذاب پلاستیک را با عبور از یک مسیره و حفره های تعبیه شده وارد قالب می کند، سپس مذاب در قالب پلاستیک سرد و سفت می شود و نهایتا به وسیله المان های طراحی شده، قالب از قطعه پلاستیکی جدا می شود و قطعه تقریبا آماده است، مگر اینکه به دلایل گوناگون، علاوه بر آنچه در ماشین قالبگیری تزریقی و قالب صورت می گیرد نیاز به انجام عملیات هایی نظیر پولیش یا گرم کردن تدریجی قطعه و …. وجود داشته باشد. در این مطلب می خواهیم برخی از مزایایی که به روش قالبگیری تزریقی نسبت به سایر روشهای تولید انبوه قطعات پلاستیک برتری می دهد، اشاره کنیم.

1) دقت

قالبگیری تزریقی پلاستیک به عنوان روشی دقیق شناخته می شود که قادرست تقریبا همه انواع قطعات پلاستیکی را تولید نماید. البته محدودیت های خاصی در طراحی قالب وجود دارد، اما قالب های ساخته شده معمولا اجازه می دهد که محصول نهایی با دقت بسیار بالایی تولید شود. در حقیقت، دقت محصولاتی که به این روش تولید می شوند معمولا در حد 0.005 اینچ است.

2) سرعت

یکی از دلایلی که باعث می شود فناوری قالبگیری تزریقی اگر نه رایج ترین، حداقل یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین فناوری برای تولید قطعات پلاستیکی در مدت زمان طولانی و تعداد بالا باشد، سرعت این روش تولیدست. هر چند، برای هر قطعه بسته به نوع قالب و پیچیدگی های آن، سرعت هر ضرب متفاوت است، اما یک تحقیق ساده نشان می دهد که به طور کلی چرخه تولید یک قطعه نهایتا بین 15 ثانیه تا 30 ثانیه زمان می برد. این در حالیست که در بسیاری از موارد، این زمان کمترست و ممکنست در مواردی، به ویژه در قالبهای یکپارچه اما چند بخشی یا قالبهای بزرگ این زمان اندکی هم بیشتر باشد.

3) هزینه پایین کارگر

فناوری قالبگیری تزریقی طوری طراحی شده است که بیشتر یا همه فرآیند تولید قطعات پلاستیکی به صورت اتوماتیک صورت می گیرد، لذا نخست به نیاز به کارگر متخصص ندارد و ثانیا نیاز به نظارت زیادی حتا برای کارگران و اپراتورهای معمولی هم وجود ندارد. همین موضوع سبب ارزانی نیروی کاری می شود که قرارست روی، ماشین آلات قالبگیری تزریقی کار نماید.

4) کارآمدی

با توجه به مقوله پایداری و حفاظت از محیط زیست، این روزها توسعه دهندگان محصول معمولا فرآیندی را پیشنهاد می کنند که الزامات محیط زیستی را تا حداکثر ممکن رعایت نماید و ضایعات در حین تولید را نیز به حداقل برساند.

قالبگیری تزریقی نه تنها یک فرآیند یا فناوری کارآمد و موثرست بلکه تنها به میزان لازم برای تولید یک قطعه پلاستیک از مخزن خارج می نماید و همچنین می توان پلاستیک اضافی را که در حین تولید ممکن است در سطح زمین بریزد، دوباره بازیافت نمود و مورد استفاده قرار داد.

5) انعطاف پذیری:

گذشته از اینکه قالبگیری تزریقی یک فرآیند دقیق است، یک روش انعطاف پذیر نیز می باشد.منظور از انعطاف پذیرری سهولت در تغییر نوع ماده ای که تولید می شود و یا تغییر رنگ محصولست، که در این فرآیند به سادگی امکان پذیرست و همین مساله فرآیند تولید را بسیار منعطف می کند.

6) ایده ال برای ایجاد اجزا با مقاومت بالا

یکی از مزایای جالب قالبگیری تزریقی پلاستیک اینست که در طول پردازش، فیلرها یا پرکننده ها را می توان به قطعات افزود و به این شکل استحکام تقویت شده را به قسمت نهایی اضافه کرد. به طور کلی قالبگیری تزریقی یک فرآیند ایده ال برای صنایع با محصولاتی است که در آن قطعات قوی هستند.

7) ظاهر صاف و سیقلی:

یکی از مزایایی که قطعات تولید شده توسط فرآیند قالبگیری تزریقی دارند اینست که نیاز کمی به طی فرآیندهای اضافه برای تبدیل به محصول نهایی دارند. در واقع قسمت هایی که از قالب بیرون می آیند، نزدیک ترین حالت ممکن به ظاهر نهایی یک محصول هستند.

8) تزریق همزمان

دستگاههای قالبگیری تزریقی قادر به فرآیند همزمان دو یا چند پلاستیک مختلف هستند. به ویژه در قالبهای چند تکه از چند نوع پلیمر به صورت پلیمر ممکن است، استفاده شود.

9) ارزان

هر چند قالبها معمولا، قطعات گرانی هستند و ممکن است هزینه آنها حتا به چند هزار دلار هم برسد، اما پس از ایجاد قالب می توانید حجم قابل توجهی از قطعات پلاستیک را با حداقل هزینه تولید نمایید. به همین دلیل، تولیدهای انبوه با استفاده از ماشینکاری پلاستیک می تواند تا 25 برابر بیش از روش قالبگیری تزریقی هزینه بری داشته باشد. ضمن اینکه سرعت هم در این روش بیش از روشهای دیگرست.

10) طیف گسترده کاربرد

قالب تزرق پلاستیک، یکی از محبوب ترین فرآیندهای تولید پلاستیک است. فقط اگر به اطراف خود نگاه کنید، مطمئنا محصولات بسیار زیادی خواهید یافت که از این طریق تولید شده اند. طیف متنوعی از محصولات برای کاربردهای گوناگون که این روش تولید قادر به تولید آنهاست، یکی دیگر از مزایای قالبگیری تزریقی است.

10 مزیت فرآیند قالبگیری تزریقی نسبت به سایر روشهای تولید قطعات پلاستیک بر شمردیم، با این حال این روش تولید محدودیت هایی هم دارد که سبب می شود برای تولید برخی قطعات دیگر، سایر روشها بهینه باشند. اما این موضوع از اهمیت و محبوبیت فرآیند قالبگیری تزریق پلاستیک کم نمی کند.

 

trash

ویژگی‌های کیسه زباله مناسب

ویژگی‌های کیسه زباله مناسب

اندازه کیسه زباله یکی از ویژگی‌های مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت. این مورد علاوه بر فراهم کردن تنوع انتخاب برای تناسب با انواع سطل‌های زباله، کار را برای تفکیک زباله‌ها آسان‌تر می‌کند. چراکه برای زباله‌های خشک با ماندگاری بیشتر اندازه بزرگ کیسه زباله مهم است؛ در مقابل زباله‌های‌تر به دلیل نیاز به خروج روزانه زباله‌ها، اندازه کوچک، پاسخگوی حجم دورریز خواهد بود. ضمن آنکه این رویکرد در مصرف کمتر پلاستیک نیز مؤثر خواهد بود.

port

سایه روشن صادرات صنایع پلیمری

چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان هیولای وردپرس را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.